Zupa dyniowa z mlekiem kokosowym i świeżą kolendrą

W tak wietrzny dzień jak dzisiaj, zastanawiam się, jak to możliwe, że ja, dziewczyna z nad morza, mam problem z wiatrem. Kiedyś, kiedy wiało, specjalnie chodziłam na spacer nad morze. Żeby przewiało, przewietrzyło, dotleniło i na-jodowało. Generalnie było to bardziej pozytywne doznanie. Fale szalały, a mi robiło się lżej na duszy.

Teraz podczas wiatru marznę, kurczę się, kulę. A przy tym 'łapię doła'. Czepiam się i złoszczę byle czego. Jak przestaje wiać, zastanawiam się, o co mi tak naprawdę chodziło i oczywiście nie mam zielonego pojęcia. I nie tylko my tak mamy. Zwierzęta są niespokojne, strachliwe albo złośliwe. Im także przechodzi, kiedy na dworze (lub 'na polu' jak się tutaj mówi) robi się cicho.

zupa dyniowa


Kiedy wieje potrzebuję czegoś, co ukoi moje nerwy i rozgrzeje od środka. Czegoś, co zajmie mój organizm choć na chwilę i skieruje uwagę w inne miejsce. I mimo że wreszcie mamy wiosnę, jedliśmy dzisiaj aromatyczną zupę dyniową. Przepis na nią znalazłam jakiś czas temu w Kukbuk'u. Nie wiem, w jakim numerze i nie wiem też, gdzie 'posiałam' ten właśnie numer. Dzisiaj uruchomiłam pamięć i wyszło coś może nie identycznego, ale bardzo podobnego.

ZUPA Z DYNI Z MLEKIEM KOKOSOWYM I ŚWIEŻĄ KOLENDRĄ

POTRZEBUJESZ:
ok. 3/4 kg miąższu z dyni - u nas był miąższ ze słoików (dynia wcześniej lekko duszona i pasteryzowana)
2 szalotki
1 duży ząbek czosnku
łyżka masła klarowanego
2 średnie ziemniaki
pół łyżeczki curry
pół łyżeczki kminu rzymskiego
szczypta kurkumy
szczypta lub dwie chilli
sól, pierz
1/2-3/4 litra bulionu drobiowego lub warzywnego
świeża kolendra
mleko kokosowe (około 1/2 puszki)

JAK ZROBIĆ:
  1. rozgrzej w garnku masło
  2. szalotki i czosnek pokrój drobno, włóż do garnka i  podsmażaj przed chwilę, dodaj curry, kmin rzymski, kurkumę i chilli, smaż dalej do uwolnienia aromatów
  3. dołóż pokrojone w kostkę dynię, ziemniaki i zalej całość bulionem
  4. gotuj około 20-30 minut, aż warzywa będą mięknie, a następnie zmiksuj całość na krem
  5. przed podaniem polej mlekiem kokosowym - uwaga: wcześniej wymieszaj część stałą i płynną - i posyp posiekaną świeżą kolendrą

zupa z dyni z mlekiem kokosowym i świeżą kolendrą
zupa z dyni z mlekiem kokosowym i świeżą kolendrą

Komentarze

Popularne posty