Tiramisu w letniej owocowej wersji

Na początku lipca mieliśmy gości i pierwszy raz było to pięć osób na raz. Nigdy wcześniej nie miałam okazji gotować dla grupy większej niż 5 osób i powiem Wam, że jednak jest różnica. Nie tylko w kwestii przeliczania składników, ale również potrzebnych sprzętów do gotowania. Na szczęście miałam kilka większych garnków i misek i dałam radę.

W menu była i jagnięcina i wspominane już pstrągi. A z deserów, poza deską owczych serów, letnia wersja tiramisu (bo musiała być dozwolona od lat trzech).




Za każdym razem, kiedy zabieram się do robienia tiramisu, przypomina mi się moje pierwsze spotkanie z tym deserem. Będąc jeszcze studentką pracowałam w lecie w Anglii we włoskiej restauracji jako kasjerka. Z punktu widzenia rachunków od razu było widać, że jest to bardzo popularny deser. Zeszłam więc któregoś leniwego popołudnia na dół do kuchni i zapytałam szefa, jak go przyrządzić. A szef wyciągnął kilka składników z lodówki i spiżarni, zawołał po kawę z likierem, pododawał wszystkiego na oko, raz dwa zamieszał, wymieszał i po kilku minutach podał nam po pucharku czegoś, co było tak obłędne, że przestała mnie dziwić ilość zamawianych porcji.

Wróciłam do domu z ogólnych przepisem na skrawku papieru, wymieniłam kilka składników na to, co można było wtedy dostać w polskich sklepach (np. mascarpone na waniliowy serek homogenizowany - czy ktoś jeszcze pamięta???) i zaczęłam przenosić rodzinę i znajomych do nieba.

TIRAMISU W WERSJI OWOCOWEJ (BEZ ALKOHOLU)


POTRZEBUJESZ - bardzo duża porcja dla 3-4 osób:
250g serka mascarpone
250ml śmietanki 30%
2 całe jajka
2-3 paczki biszkoptów (ok. 200-300g) - mogą być dowolne, sama najbardziej lubię 'lady fingers'
min 0,5kg truskawek lub innych owoców do zmiksowania (świetnie sprawdzają się maliny i jeżyny)
ok. 5 łyżek cukru
2-3 łyżeczki kakao


JAK ZROBIĆ:
  1. zmiksuj umyte truskawki z 2-3 łyżkami cukru - niech będą słodkie, ale nie za bardzo
  2. ubij całe jaja z 1-2 łyżkami cukru - do uzyskania gęstej, jasno kremowej masy - ilość cukru zależy od wielkości jaj i osobistych preferencji (masa musi zmienić i konsystencję i kolor, ale nie może być za słodka)
  3. w oddzielnej misce ubij na sztywno śmietankę
  4. dodaj do niej porcjami serek mascarpone, a następnie ubite jajka i delikatnie wymieszaj całość
  5. w trzecim, docelowym naczyniu ułóż warstwę biszkoptów, polej ją musem z truskawek i przykryj warstwą kremu
  6. układaj kolejne warstwy aż do zużycia całości składników - zakończ warstwą z kremu
  7. posyp całość grubą warstwą kakao przesianego przez sitko, przykryj szczelnie folią i odstaw nawet na całą noc do lodówki
  8. P.S. nie przeliczaj zawartości kalorii przed jedzeniem ;-)



Komentarze

Popularne posty