Ostra marynata wg Annabel Langbein


Czasami łapię się na tym, że kupuję książki kucharskie tylko dla ich ładnych okładek i zdjęć. Przeglądam pierwszego dnia i odkładam na półkę. Sięgam po nie dopiero kiedy planuję kolację dla znajomych albo kompletnie nie mam pomysłu no to, co naprawdę chciałabym zjeść. Zazdroszczę tym, którzy zaczytują się książkami kucharskimi, zaznaczają ciekawe przepisy, czy wręcz od razu biegną do kuchni. Zastanawiam się, dlaczego u mnie wygląda to inaczej. Może jednym z powodów jest to, że czytając o jedzeniu od razu mam ochotę jeść... A ja przecież większość czasu jestem na jakiejś diecie... 

Jak na razie tylko raz było inaczej. Oglądałam wcześniej programy telewizyjne Annabel Langbein, nowozelandzkiej autorki książek kulinarnych, i dlatego z przyjemnością kupiłam jej 'Kuchnię w stylu wolnym'. Jej przepisy są proste, oparte o sezonowe produkty i naprawdę dobre. Wszystkie, które do tej pory wypróbowałam, sprawdziły się w 100% i są już na stałe w moim repertuarze.

Jej ostrą marynatę uważam wręcz za genialną - pasuje do wielu rodzajów mięsa, jest dobra i do jagnięciny i na przykład indyka, jej ostrość można dopasować do indywidualnych upodobań, daje fajny efekt zarówno w 'klasycznym' jak i wolnym pieczeniu mięsa, można jej użyć do długiego marynowania oraz i wtedy, gdy nie mamy na nie czasu. Za każdym razem efekt będzie trochę inny, ale każdy przypadł nam do gustu. I przede wszystkim wspaniale przechowuje się w lodówce.



Ostra marynata wg Annabel Langbein
‘Kuchnia w stylu wolnym’ (Grupa Wydawnicza PUBLICAT S.A., wyd. 1 z 2010, strona 140)

POTRZEBUJESZ:
6 ząbków czosnku, rozgniecionych
drobno otarta skórka z 2 cytryn
¾ szklanki soku z cytryny
2 świeże chili, bardzo drobno posiekane
3 łyżki drobno startego imbiru
½ szklanki oliwy extra vergine
2 łyżki mielonego kminu rzymskiego
2 łyżeczki mielonej kurkumy
2 łyżeczki mielonej papryki
2 laski cynamonu, połamane na kawałki
2 łyżeczki cukru
2 łyżeczki soli
½ łyżeczka czarnego pieprzu

JAK ZROBIĆ:
  1. wrzuć do miseczki czosnek i połącz ze skórką i sokiem z cytryny oraz z chili i imbirem
  2. na patelni rozgrzej oliwę, dodaj kmin rzymski, kurkumę, paprykę w proszku i cynamon i podsmażaj na średnim ogniu przez 30 sekund – uważaj, żeby nie przypalić przypraw
  3. wlej na patelnię mieszankę przypraw z sokiem z cytryny i gotuj na małym ogniu jeszcze 30-40 sekund
  4. odstaw i dodaj sól, pieprz i cukier
  5. poczekaj aż ostygnie i przełóż do słoika
  6. marynatę przechowuj w lodówce nawet przez kilka tygodni – taka ilość wystarczy na kilka dań

 

Komentarze

Popularne posty