Cynamonowa chałka na śniadanie

Super przepis, który kiedyś znalazłam w artykule 'Chleb niepowszedni' w  Twoim Stylu (oczywiście nie wiadomo, w którym numerze - postanowiłam już zapisywać przy wyrywaniu kartek)


POTRZEBUJESZ:
50 g drożdży
100 g masła
500 ml mleka
250g białego serka typu Bieluch lub Figura
1 g szafranu, tym razem u nas był cynamon
90 g cukru, a u nas nieco mniej fruktozy
pół łyżeczki soli, dałam dużą szczyptę
950g mąki pszennej lub orkiszowej jak u nas
w oryginale plus jajko do posmarowania. Pominęłam, bo strasznie lubię takie mączne wykończenie, które potem brudzi nam palce i ubranie :-)


JAK ZROBIĆ:
  1. masło rozpuścić, dodać mleko, pogrzać do temperatury ok. 40 stopni C
  2. w dużej misce połączyć wszystkie suche składniki, dodać masło z mlekiem, wyrobić i pozostawić do wyrośnięcia na godzinę lub dłużej
  3. uformować wałeczki, zwinąć je w ślimaczki, pętelki lub zapleść warkocz-chałkę, posmarować ewentualnie roztrzepanym jajkiem
  4. piec ok. 15-25 minut w temperaturze 180 stopni C
Do tego świeżo zaparzona kawa, masło, dżem czy 'lemon curd' (krem cytrynowy na bazie masła), w którym zakochałam się podczas wakacji w Kornwalii (do kupienia w polskich sklepach Marks& Spencer lub do zrobienia własnoręcznie, ale o tym kiedy indziej...)


Zosia za to zarządziła śniadanie na świeżym powietrzu, a piknikowy nastrój wyostrzył jej apetyt


 


Komentarze

Popularne posty