Pieczone bataty z zieloną soczewicą

O la, la, tak długo się zbierałam, a to takie dobre! Mam czasami takie zrywy, że kupuję hurtowo książki kucharskie, przeglądam, zachwycam się i... odkładam na półkę. Potem przez kilka tygodni gotuję utartym schematem, aż wreszcie przypominam siebie, że przecież mam półkę nowych książek, z których ani razu nie skorzystałam. Więc dzisiaj naprawiam sytuację i szykuję na kolację coś, co już na etapie pierwszego oglądania wzbudziło u mnie ślinotok.


Pieczone bataty z zieloną soczewicą
wg erVegan.com

POTRZEBUJESZ:
2 średnie bataty
1,5 szklanki suchej zielonej soczewicy
1 cebulę
1 puszkę krojonych pomidorów
6 suszonych pomidorów z oleju
10 czarnych oliwek - bez pestek
oliwę do smażenia
pół łyżeczki kuminu
pół łyżeczki wędzonej papryki
sól i pieprz

JAK ZROBIĆ:
  1. nagrzej piekarnik do 200 stopni C
  2. umyj bataty, przekrój na połówki i ułóż na blaszce wyłożonej papierem do pieczenia skórką do dołu, skrop je oliwą i posyp wędzoną papryką - wstaw do piekarnika na ok. 20-30 minut, aż będą miękkie i lekko brązowe na wierzchu
  3. w międzyczasie wypłucz dokładnie soczewicę, zalej wodą, doprowadź do wrzenia i gotuj ok. 10-15 minut - niech będzie al dente
  4. pokrój cebulę i podsmaż ją w głębokiej patelni na odrobinie oliwy
  5. dodaj kumin, podsmaż do uwolnienia aromatu, a następnie pokrojone pomidory - zamieszaj i duś na wolnym ogniu
  6. pokrój suszone pomidory i oliwki i dorzuć na patelnię
  7. kiedy soczewica będzie już ugotowana, odcedź ją i wsyp na patelnię - zamieszaj całość, dopraw solą i pieprzem i odstaw na chwilę, żeby smaki się połączyły
  8. wyciągnij bataty z piekarnika, ułóż na talerzu, widelcem zrób w miąższu zagłębienia, do których nałóż kilka łyżek soczewicy - podawaj z prostą sałatką lub po prostu same

Komentarze

  1. Kocham bataty! Te wyglądają obłędnie :)
    https://rankiemwszystkolepsze.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. I faktycznie takie są :-) Już po pierwszym kęsie zastanawiałam się, dlaczego tak długo zwlekałam ;-)

      Usuń

Prześlij komentarz

Dziękuję za odwiedziny i wszystkie komentarze!

Popularne posty